"A blog. Made for me to share about my life. And yeah,this is my way of blogging.." -Shafiqqah Shafie

Thursday, January 26, 2012

5 Stories In A Line Hehehe :D

Hello.. This time I'm going to write in Malay..So sorry :)

7:25pm,26-01-12,▶Music♩♪♫♬ What Makes You Beautiful - One Direction and I Knew It - Beast.

      Yeayyy akhirnya terbuka jugak hati aku nak meng-update blog ni hahahaha..Kali ni aku nak cerita beberapa perkara yang dah terjadi dalam hidup aku dan aku asyik terlupa nak menulisnya di sini /omg apahal dengan bahasa Melayu aku ni??Skema semacam je aku tengok? hahahaha...

Oh yeah 1st Story :

      Benda ni dah berlaku dua minggu lepas tapi baru sekarang aku dapat post kat sini Teehee :) Kitorang memasak,eh eh bukanlah sorang je la hihi,yang lain tolong sikit-sikit and ada jugak tolong tengok bagi sokongan wahahahaha XD Salah seorang housemate aku dekat R1308 ni baik hati betul sponsor segala peralatan memasak hehehe..Aku tolong sikit-sikit je sebab aku ni memang tak pro berkenaan dengan masak-memasak ni hihihi..Kitorang --> Aku,Mai,Mira Mishu,dan tuan punya barang-barang semua,Afi../hehehe aku letak nama glamour je kat sini ngeh ngeh/ housemates aku yang lain masih tidur lagi kot masa tu..mana taknya..diorang busy study je sampai pagi,tu yang sampai terbangun lambat jugak tu hehe..

hehe Roti Telur je kot XD 

Teka la sapa punya tangan tu? [not me okay !]

Dushh serabut..


Okay now turn to 2nd story :

      For your information,I've never been to Singapore! So,bila dapat peluang pegang duit Dollar Singapore rasa teruja pulak hahahaha. Actually,my classmate yang pergi Singapore dengan kawan sekolah dia. So,dia ada bawa balik baki duit sana./Terlupa nak simpan la tu..Ada lah dalam 10 to 12 dollars/

This is only two dollars XD

The gabenor,right?


Third story? :

      Hoyeah aku ni memang suka upgrade benda-benda gadgets ni terutamanya phone aku tu. Nasib baik aku tak beli yang iPhone ke,BlackBerry ke kalau tak memang aku dah mampatkan dengan segala jenis applications yang melambak kat online market tu. Aku suka cari games baru sebab aku cepat bosan dengan game yang sama. So,jelajah punya jelajah jumpa satu website ni yang full dengan segala jenis widgets,applications,java,games dan themes special untuk phone aku tu..Ha ape lagi,aku terus discover habis-habisan website tu..So,hasilnya aku jumpa banyak sangat theme K-POP!! oh meh gosh memang teruja sangat lah kannn hahaha..

Yeah I played Harry Potter and The Deathly Hallow Part 1 and I got 100% accuracy!

Hoyeah this is LEE MIN HO! XD [Ada banyak lagi : Super Junior,Beast,Lee Minwoo-Boyfriend,Jong Il-Woo and etc.]
Fourth story :

      25th January 1965..My beloved dad was born. Yeah pada tarikh keramat itu lah abah kesayangan saya Muhamad Shafie bin Sulaiman dilahirkan ke dunia ini.Sekarang umur abah dah genap 47 tahun.Sayang abah!! xoxo Sedih jugak la sebab tak dapat nak sambut sama birthday abah dengan family sebab cuti dah habis..Cuti Raya Cina kali ni sampai 24hb je..Aduiii sehari je lagi kot. Happy Birthday Abah!! mmuahhh mmuahh..


Last story : Okay cerita ni fresh baru keluar dari oven. Berasap lagi ni.

I KNEW IT - B2ST
    
      Cerita ni khas untuk B2uty dan B2sty yang baca blog aku ni.. Beast dah keluarkan single terbaru diorang HARI NI!! Tepat 12:00am tau.. Lagu yang berentak ballad.So siapa yang minat lagu yang jenis slow ni memang boleh layan lah./yang penting kena tahu maksud lah kan hihi/ takpe,aku sediakan sekali dengan translation lagu tu kat sini okay..hehehe...Lagu tu berkenaan dengan seorang lelaki yang berubah jadi jahat apabila tahu kekasih dia rupanya curang. And MV dia dah keluar dah pun..4hb Februari nanti [ada B2utiful Show kat Seoul dan aku pulak masa tu tengah bercuti di Pangkor Island bersama geng Lawatan Sambil Belajar UiTM Puncak Alam huhuhu]

Nah, ni audio untuk lagu ni[not the official one].. The MV? Korang search jela k.. hehehe



Okay ni pulak translation untuk lagu ni..Enjoy :D


I knew it, I knew it
You seem to have changed these days
You’ve been putting on a lot of makeup when you used to not put on any
And you’ve been going out to clubs when you used to not go at all, huh
It keeps bothering me
I tried to just laugh it off
But I can’t
(Since when was it)
That you’ve been playing with me
Were you really truthful
(How can you do this to me)
No wonder you’ve changed a lot these days
I didn’t even know, oh, and loved you only
* I knew this would happen, uh
When you said you were going to meet that guy
Why didn’t I stop you
I knew this would happen, uh
The moment I saw an unknown phone number
Since then, I knew this would happen
Honey, I’m not being suspicious, you know how I feel, right?
It’s because I love you so much
So can I see you phone for a second?
I just need to check something
When did you change your password?
And why is your recent call list empty?
You foolishly erased it all, huh
Ha.. you’re cute, my baby
You’re acting really strange, just tell me the truth
I’m starting to get a little mad
(Why did you leave me)
Did you get sick of me for being like this?
Why is your phone turned off?
(When I have so much to tell you)
I’ll go home after just listening to your voice
I will wait, here in front of your house
* I knew this would happen, uh
When you said you were going to meet that guy
Why didn’t I stop you
I knew this would happen, uh
The moment I saw an unknown phone number
Since then, I knew this would happen
What did I do wrong?
(When I think about it, I don’t think I did anything wrong)
Tell me the truth
(Even if you don’t, I actually already know)
Okay, I will really stop now
Tell me if you really can’t bear it anymore, baby please
(For real, I will say one last thing)
That guy back then, no, that jerk is the one, right?
He was good looking but he didn’t seem reliable
Who are you to blame?
Your one fault would be being too nice
He must have known that I was your boyfriend
He must have looked down on me, that jerk
Don’t hang up, cause I have something to ask you hun
Um… somewhere around here is that jerk’s house, right?
* I knew this would happen, uh
When you said you were going to meet that guy
Why didn’t I stop you
I knew this would happen, uh
The moment I saw an unknown phone number
Since then, I knew this would happen
 © BEAST 2012
[Sorry but you just can't copy the lyrics from here]

1 00 cute and handsome bloggers comments:

Katariina said...

Hi Unnie, sorry to promote, but can you check out my new blog? ^^'
http://the-almighty-kata.blogspot.com/

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Its Music Time! :)

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Copyright © All About Me | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com