"A blog. Made for me to share about my life. And yeah,this is my way of blogging.." -Shafiqqah Shafie

Monday, February 6, 2012

Trip To Pangkor Island [ Lawatan Sambil Belajar 11/12 ]

Hoyeah. Last two days.. [4th Feb till 5th Feb]~
-again,this post is in Malay..I'm sorry-

▶Music♩♪♫♬ 너없이사는것도 (Living Without You) - Yong Junhyung and Gotta Be You - One Direction

Yeahhh.. ada post baru.. hihihi.. Kali ni nak cerita pasal lawatan ke Pulau Pangkor bersama dengan geng Lawatan Sambil Belajar ~

Memang dah lama tunggu masa nak update blog ni..Sengaja je tak nak update sebab nak tunggu trip ni.hehehe..Seminggu sebelum trip lagi aku dah excited sangat HAHAHA.. Tiap-tiap hari tweet pasal betapa excited nya nak pergi sana. xD Tapi macamana excited sekali pun,aku yang memang malas nak kemas barang tetap sama je hahaha /pagi 4hb baru nak pack baju semua opsss haha/

Aku rasa aku tak larat la nak tulis full story(sekali dengan feelings aku semua) tapi cukup la aku cerita apa yang aku buat sepanjang bercuti dekat sana hehe...Eh ni semua at exact time tau sebab setiap masa tu aku ada tweet hehe/okay saya memang Twitterholic kbye hahaha/kalau tak percaya sila stalk Twitter saya okay hahaha =,= /@kay_aiden/


4 February 2012

Bertolak ke Lumut, Perak 

"안녕 !! Now heading to Pangkor Island. ;))))"
Nisa~ We're in the bus.

At Sitiawan,Perak – 11:51
"already at Sitiawan,Perak. :)"

Arrived Lumut Jetty – 12:15

hihihi that's me~

Sepatutnya "Duta Pangkor" =,= 


In the ferry - 13:22
"in the ferry now? Hehehe :))"
Eh apa tu?

Budak kecil yang sangat hyperactive! Comel pulak tu 

Orang sibuk cari tempat duduk kitorang amik gambar dulu

Arrived Sg Pinang Jetty – 13:52

Arrived Pangkor Island – 14:18
"dah sampai Pangkor ;)" 

cantik kan..hihi

Jeti Pangkor...
 - yeay dah sampai!! Masa ni memang aku rasa teruja. Sebab ni first time sampai sana okay hihi

Have eaten – 15:18
 - Memang makan sampai kenyang xD

Check-in chalet – 15:54
"akhirnya dapat jugak check-in chalet. Penat kot. Pukul 4ptg ni nak pergi snorkelling pulak huhu"

Ada keycard wehh.. :O

suka sebab ada Ferrari haha

TV! 

 - Suka bilik tu. Sebab apa? Sebab ada TV lah. hahahaa macam lah selama ni tak tengok TV. Korang semua please kesian dekat orang macam aku ni -,- 


Snorkelling – 16:00
- Seronok tapi malangnya aku ni tak pandai berenang. Jadi ada wujudnya kurang keyakinan disitu. Walaupun ada pakai life jacket tapi hati tetap berdebar bila rasa kaki tak menjejak pasir.heheehe.Ada sekali tu aku seronok sangat tengok ciptaan Tuhan..then tetiba rasa nak buka goggle tu. Angkat je kepala mak ai baru perasan yang aku dah ada kat kawasan dalam yang mana aku tak dapat jejak langsung kaki. Masa tu memang gelabah je rasa..HAHAHA /memang tak sedar.macamana lah boleh tetibe je ada kat situ adoii/

Done snorkeling,banana boat(at the chalet already) – 19:42
"naik bot tadi 4 org je. Memang best !! Abg yg bwk kan bot tu sporting habiss!!! Syokk sgt2!!"
- Hehehe memang sangat best sebab abang tu bawak bot tu dengan sangat laju. Rasa macam nak tercampak pun ada. adoi. Masa naik banana boat tu memang terbaik sebab habis masuk air laut dalam hidung..Tapi takpe,yang penting seronok hihihihi...

Staying at the chalet,wait for BBQ 19:44 – 20:10
At the beach – 21:28
"hello i'm at the Pangkor beach right now and we're going to have a campfire ;))))"





Have campfire – 21:43
 - Suka tengok api tu..Tapi apapun,masa main game 'Freeze' (opss tak tahu apa nama game tu sebenarnya hahaha) tapi yang pasti kena stop and freeze then ada yang akan try kacau sampai kita bergerak/siapa yang bergerak kalah lah/ muka aku rasa macam kena bakar sebab berdiri dekat sangat dengan api. Adehhh habeh muko den..

Play bombing,imitation- 22:29 
- HAHA aku main letak suka hati nama game sebab aku tak tahu apa nama dia ngehehe./Ala takkan korang tak tahu game main bom sana bom sini tu. Game imitation tu pulak,nama pun imitate so suka hati je imitate sesiapa then orang lain teka lah.

Walking with Nisa along the beach – 23:23
"berjalan2 tepi pantai dgn@nisabaharin hehehe :))"


- Ni aku ambil masa sekejap je jalan-jalan dengan Nisa. Masa tu aku dan nisa dah kenyang sangat.Yang lain nak sambung makan ketam so tanpa melengahkan masa ambil la masa berjalan kejap...

Ghost stories – 00:07 till 00:30
Masa ni memang takut jugak sebab diorang semua cerita pasal cerita hantu dekat UiTM tu.. Pasal R3 pun ada../dahla aku ni R1..berhadapan je dengan R3 tuu =.=/ 

In the chalet/ready to sleep – 00:36
"tak larat. Skrg dh blik chalet,nak tidur. Tdi puas pusing beach then dgr cerita2 hntu dri kwn2.."
- Dah mengantuk sangat. So tidur lah.

5 February 2012

Breakfast – 08:53
"morning. gonna get my breakfast now :)"
- Hehe kali ni breakfast terasa special sikit sebab dapat breakfast kat tepi pantai kott... hahaha best best../siapa jeles sila angkat tangan! hahaha/

nasi lemak pulak/pedas tapi sedap/

Keluar jalan2 – 09:53
"skrg nak kuar jalan2 pusing pulau ni :) tapi mana yang lain ni? Cepatla weh,tak sbr nk jln dh ni!!!"

"dah hbis jelajah Pulau Pangkor. Dari kilang sotong Sg Pinang Kecil,Sg Pinang Besar sampai lah ke Teluk Nipah" 

macam tu pun boleh..

Masa ni kat Fu Lin Kong

Dekat Kilang apa tah,jumpa buaian ha terus snap!

Peace! Nak bergambar dengan bot jugak..

Ha macam ni lah nak keringkan ikan masin!

Ni semua serpihan kapal.

Tak sempat nak amik gambar dengan patung ni

Banyaknya kura-kura!


Peace aje lah xD
Dekat Kota Belanda..

Ada nampak macam 'CicakGirl' tak?hihi

Ni style apa aku pun xtau =.=

Handsome kan?

Ni untuk lelaki yang suka sangat pakai cincin macam ni /abah aku la tu/
- masa ni memang semangat sebab nak discover pulau ni kann..Pergi tengok macamana diorang keringkan ikan,sotong semua,pergi Kota Belanda,Fu Lin Kong,and Sungai Pinang Besar...hehe best! Actually Teluk Nipah la tempat kitorang menginap..(Purnama Beach Resort).

Check-out – 12:36
- Bye bye bilik E16~ Tsk Tsk 

At the Pangkor Jetty – 13:42
"dkt jeti. Byebye Pangkor island. I'll be back!! <3 <3"
- sedih pulak tapi takpe nanti datang lagii hehe :)

nampak tak? ada biawak kat batu tu..cuba tengok betul2!!

In the ferry(departure) – 14:00
"now in the ferry. Will be leaving. I'll remember this trip! <3 all of it!"



Bye bye~ :'(


Arrived Lumut(waiting for the bus) – 14:33
"dah sampai lumut"
-memang lama betul menunggu bas dekat sini.


sempat ambil gambar lagi
hehe tak macam Titanic punn

comel je aku tengok ketam tergantung tu

Terminal Jeti Lumut - Pangkor

nah! Muka kebosanan..

Bus arrived. Bye Lumut,Perak – 17:19
"bas bru sampai. Penat tunggu tau takk huhu"

At Kuala Selangor – 20:58
"dah sampai kuala selangor,dah mkn kfc and now nak sambung pjalanan pulang ke uitm puncak alam~"

Arrived safely at UiTM Puncak Alam.
 "dah sampai R1. Syukurlah semua selamat. Sayang geng lawatan sambil belajar. I really have fun with ya guys at Pangkor."
 - hoyeah dah sampai ~


Ini gambar ahli-ahli yang lain. hehehe. Gambar ni credit to Muhammad Shahriman/sebab aku ambil dari Facebook dia/pengakuan secara jujur hahah kbye/


Yang berbaju merah itulah Advisor kitorang,Puan Mazhani Muhammad :)



P/s : Sorry kepada sesiapa yang takde dalam gambar..huhuhu
                                                                                                             That's all,thanks for reading :) xoxo,

0 00 cute and handsome bloggers comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Its Music Time! :)

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Copyright © All About Me | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com