"A blog. Made for me to share about my life. And yeah,this is my way of blogging.." -Shafiqqah Shafie

Wednesday, January 30, 2013

Had a looong day with my love ones.. Trip to Port Dickson with my beloved family


Hai semua.. Now I'm here again writing for you... hehe

       I was supposed to write this two days ago but I was too lazy.. HAHAHA I'm sorry for that..  Last two days, my dad bawak kami sekeluarga ke Port Dickson..Yay!! heheehe dah lama aku tak menapak ke Port Dickson meski pun dalam negeri yang sama,Negeri Sembilan.. Maklumlah,abah aku seorang kakitangan kerajaaan so memang susah sikit nak dapat cuti.



       Mulanya kami ingat nak jalan-jalan pusing PD tu sekejap je.. tapi tak sangka sampai malam pulak hihi.. So,on that day (26/01/13) firstly kami pergi ke Pantai Saujana. Sekadar nak melihat-lihat keadaan pantai.. dekat pantai ni la tempat yang aku pernah pergi dengan classmates  D1 masa jadi pelajar UiTM Puncak Alam dulu...

       Adik-adik semua tak sabar nak turun mandi but yelah masa tu baru pukul 10 pg so bagi aku terlalu awal untuk bermandi-manda. Orang pun masih tak ramai so better kita pergi pusing bandar dulu.. So, my dad agreed nak bawa kami pusing PD dulu. He took us to Muzium Tentera Darat.. Okay I've been there years ago while I'm still an elementary student if I'm not mistaken. At that time, muzium tu baru lagi dibuka. Apa yang ada hari ni totally different than that time. Ada beberapa bahagian yang kami tak dapat masuk ekoran ada penambah baikan dijalankan..

MY FAMILY! LOVE YA

MY SIS AND ME

OPSSS HAHA

MY BROTHER, IRRUL



       Aku teringin nak masuk dalam satu terowong bawah tanah (yang telah dibuat semasa zaman pemerintahan Jepun) tapi hasrat hati aku tak kesampaian sebab hanya boleh masuk,but there's no way out at the other end of the tunnel. So,kami kena patah balik... Hmm well at least we have been in there,right? hehe.. Bagi aku,yang paling menakutkan dekat bahagian sejarah penaklukan Jepun ke atas Tanah Melayu. Aku jumpa satu alat PEMOTONG JARI. AAAAAAA ;;________;; memang sangat scary dan ngeri bagi aku. Terbayang macamana diorang potong jari nenek moyang aku dulu dengan alat tu T_____T >> Actually inilah sebab aku kurang berminat dengan Jepun.. huhu kuat betul semangat nasionalisme aku ni kan? haha..

OH WAIT THIS ISN'T THE REAL TIGER YOU KNOW IT.
MY MOM WANTS IT HAHA

INSIDE THE TUNNEL :D


       After that,kami bergerak ke Pantai Cahaya Negeri. Bukan untuk mandi but hanya nak menikmati keindahan alam. Rasa tenang je bila rasa angin sepoi-sepoi bahasa kat tepi pantai.. Sekejap je and then kami pergi melepak dekat pantai yang menjadi tumpuan paling ramai orang, Pantai Teluk Kemang. Dekat situ memang paling ramai orang sebab ada banyak kemudahan dan kedai makanan dibuka. Bukan setakat tu, tempat permainan pun ada termasuk tunggang kuda. Sesampai je kat Teluk Kemang ni, kami makan lunch dulu.. lapar weyh.. Berjalan je dari pagi HAHA...




       Bila dah kenyang,baru la terasa nak mandi. Aku ni tetiba rasa malas pulak nak mandi sebab kat kawasan aku tu ramai lelaki. Hish tak nak la. Tapi aku turun jugak. Basah-basah kaki. Adik aku,Izzul berkali-kali minta aku tukar baju dan join dia mandi sekali tapi erkkk sorry Izzul. Kak Iqqah duduk dekat gigi air jela hihi.. Izzul punya la geram habis dibasahkan aku dengan air laut dan pasir -___- Sabar jelah.. Punya beria nak suruh aku join dia mandi HAHA..


K I KNOW IM SHORT. JEALOUS MUCH?

HERE WE AGAIN HAHA MY ROOMMATE

MY SIS DID THIS FOR ME THANKS LOVE :-*


       Dah penat main air,kami pun gerak ke pantai yang terakhir, Pantai Bagan Pinang. Ha... semua pantai ni kat Port Dickson tau.. Hihi.. Kali ni bukanlah untuk mandi lagi tapi hanya nak menikmati angin pantai.. Bosan la kalau kat pantai yang sama je kan? hahaha.. Kat sini,kebetulan pulak ada pelajar dari Kolej INTI buat program pada hari yang sama.. Patut lah ramai foreigner. Program apa aku taktahu lah tapi memang ramai foreigner.. Mulanya pelik jugak kenapa jumpa ramai foreigner yang muda haha but yeah patutlah sebab semua tu masih pelajar.




MY YOUNGEST SISTER,IEZZAH WHAT'S WITH UR EYES HA? -,-

IZZUL AND IRRUL, MY HEROES.

       Izzul dan Irrul seronok pulak nak main layang-layang. Angin petang tu kuat pula memang bertambah suka lah kan diorang. Aku ni mana pandai main benda tu so aku just temankan abah  ke pasar malam berdekatan. Maklumlah,aku kan food lover so kalau pergi ke pasar malam mesti ada banyak makanan kan? Hehehe.. Dah dapat apa yang aku nak,kami patah balik ke pantai. Izzul dan Irrul dah penat main layang-layang,aku dengan Irrah dah penat meng-usha mamat-mamat yang mandi opps gatalnya haha so kami pun bergerak keluar dari pantai dalam pukul 7 malam.

      At first, my dad nak bawa kami balik rumah terus but aku insisted yang aku nak makan dulu.. (haih tadi dah makan, nak makan lagi haha).. So,kami pun makan malam dekat tepi pantai.. Ala kat warung kecil depan bangunan Jabatan Laut Port Dickson tu..hihi... Sedap weh Char Kuey Teow dia.... *Thumbs up* And after all that? We finally went back to our sweet home in Jelebu. I really had a good time with my family members thanks to my dearest parents for this trip.

PS : I love you so much. My family. I won't forget the bond between us. Although we used to be far apart, you are always near to my heart :-*
                                                                                                                                           Lots of love,

0 00 cute and handsome bloggers comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Its Music Time! :)

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Copyright © All About Me | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com