"A blog. Made for me to share about my life. And yeah,this is my way of blogging.." -Shafiqqah Shafie

Monday, May 30, 2016

My final year student life :)

Assalamualaikum and a very good day! Hehehe

           Harini bermula lah study week aku yang terakhir kt UniMAP ni. Rasa macam semalam je baru daftar masuk, tuptup dah hampir 4 tahun aku bermaustatin kat sini. Mula2 stay kat Wang Ulu, then Kuala Perlis (satu semester je kt sini), then kat depan Politeknik Syed Sirajuddin and lastly? Kat depan pintu gerbang UniMAP (Bumita, Blok A). Ha amek kau itulah kronologinya... HAHAHA

           Dulu bukan main lagi aku berharap cepatlah habis belajar sebab rasa tak larat nak gerak ke kelas naik bas. Yela dulu hostel aku jauh sangat daripada kampus tetap so itu yang buat tak larat nak ulang-alik. Tapi, ada hikmahnya sebab untuk tahun pengajian aku yang terakhir ni hostel aku cuma depan pintu gerbang. So kalau malas nak tunggu bas, boleh balik jalan kaki je hehehe....

           Sekarang ni, alhamdulillah aku dah settle presentation Final Year Project II. Dah boleh fikir nak cari kerja. Setakat ni belum ada rezeki nak pegi interview kt mana2 tpi takpe rezeki tu ada untuk kita. Yang tu kita kena yakin. Aku takde lah berharap nak kerja straight lepas habis belajar ni sebab aku nak berehat kejap dengan family. Aku dah bertahun duduk berasingan dengan famili jadi ini lah masa untuk aku rapatkan kembali ukhuwah antara aku dan ahli keluarga aku yang lain. Abah aku pun berharap aku stay kat rumah je dulu. (Kat area Jelebu tu mana ada company engineering so kalau aku nak start bekerja berdasarkan qualification aku, sah lah kena try kerja kat area lain kan). That is why I chose to chill myself with my family first.

         Aku hanya hantar resume je dulu skrg ni. Orang kata "lebih baik hantar je dulu resume, dapat atau tak interview tu lain cerita. At least buat masa ni kau dah cuba amek tahu macamana sebenarnya nak masuk industri ni." Hish ingat senang ke? Semua company tu nak kan org yg kompeten dan berpengalaman sedangkan kau ni baru je nak graduate. Kalau tengok pada applicants yg memohon kerja tu,  fuhh ramai je engineers yang dah ada experiences utk 2-3 tahun memohon kerja yang sama. So now chill dulu, aku nak habiskan final exam dulu. My last final exam for my bachelor degree studies ( doakan aku lulus semua subjek and berjaya graduate tahun ni jugak tau,ameen..)

         Aku sebenarnya nak share jugak apa yang aku dah join utk sepanjang aku jadi student final year ni. Aku ada join MikroTik MTCNA Training, SCFC Career Fair and macam2 lagilah. Cuma aku tak sempat nak menaip kat sini (sibuk menaip untuk report Final Year Project aku tu ha). Meh la aku tempek sikit gambar kenangan seorang pelajar bernama Shafiqqah sepanjang tahun 2016 ni.


With Danny X-Factor (Felda United Programme at USIM February)


Majlis Pelancaran BioEM Group (Whoops it's on my birthday)

With the girls masa riadah kat Pusat Sukan Syed Sirajuddin Areeb Putra)

Ni kat Gua Kelam (actually banyak lagi gambar barbeque but kita post lain kali hokey?)

Masa dinner MASE kat TH Hotel, Alor Star 

Nak jugak sorang2 hehehe

During wiring training with Northern CIDB and ABM

Post Pic (From left: Nik Ameilia, Fairuz, Wan Syaza, Amira, Me, Jumiati, Nadzirah)

At Istana Arau (Pesta Cahaya sempena Hari Keputeraan DYMM Raja Perlis)



My face lepas habis presentation Final Year Project II, Yeeha!!

0 00 cute and handsome bloggers comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Its Music Time! :)

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Copyright © All About Me | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com